a chat with: GOON DES GARCONS*



GOON DES GARCONS* is definitely one to watch. He has recently released his debut album, SHEESH! and this is a project you need on your summer playlist without a doubt. It has the perfect combination of strong lyrics, heavy beats and some crazy features like Cuco, Fredo Bang and Na-Kel Smith. We had a chat with Goon about his music, his goals, and his favourite things about Aotearoa. We highly recommend you give SHEESH! a listen...loudly.

Where did your artist name come from?

Everyone always called me Goonie growing up. After high school I started wearing Comme des garçons....goon des garçons BOOM shit just kinda hit. 

You signed to Def Jam recently, which has artists like Nas and Kanye West. How does it feel to be signed to a label like that?

It’s sick mostly. I think the idea of it is always gonna be a lil sicker than what it actually is but Def Jam’s one of the best in history. How can I complain?

Yeah that's wild. What inspired you to start creating music?

I dunno really. It’s always been something I just found myself doing. Even when I tried not to. I took so many “breaks” from music early on to try other things. Always ended back at the music.
 



How would you describe your music, if you could?

Futurist. Future forward.

Any goals for yourself at this point in your career?

Wanna make the best album I’ve ever made this next go round. Wanna be in a movie. Wanna meet Pharrell.

Top 3 songs you have on repeat?

Need to know - Doja Cat
Just for me - pinkpantheress
Cat/cow - GDG*



TUNES!! 
You’ve visited Aotearoa a bunch of times, tell me about your favourite things to do whilst over here?

Favourite thing to do is Explore, Chase sheep, eat pies and do shows. Also RIP 85

Where do you see yourself in 5 years time? 

Expectation: Bigger than god

Realistically: Probably doing the same shit somewhere quaint with my dog. Couple life achievements under my belt.

Lastly, what’s your favourite “THATS A FKN WRAP” moment?

Muji video shoot was nuts. You really are the god. 



That was a fun shoot fr. Thanks for taking the time to chat bro! Is there anything you can say about upcoming projects? WE KEEN

Best music of my life on the way to you guys soon. Can’t wait to see you all raging.






Follow GOON DES GARCONS*


 

 

Leave a comment